Image Slider - Nocne Manewry 2017

  • VII Nocne Manewry - 25/26 listopada
    VII Nocne Manewry - 25/26 listopada

Nocne Manewry - o co w tym chodzi?

Czas i miejsce

Zawody odbędą się w nocy z 25 na 26 listopada 2017 r. na terenie województwa mazowieckiego. Dokładna lokalizacja Bazy Zawodów jest tajna i zostanie ujawniona w dniu manewrów tj. 25 listopada o godzinie 9:00, na profilu Manewrów na Facebook'u oraz mailowo do Kapitanów zapisanych zespołów.

Do Bazy Zawodów będzie można dojechać:

  • własnym samochodem (nie zapewniamy miejsc parkingowych, do Bazy należy przyjechać odpowiednio wcześniej, by zostawić samochód w bezpiecznym miejscu, zaparkowany zgodnie z przepisami ruchu drogowego),
  • komunikacją publiczną -> dojazd komunikacją publiczną będzie łatwy - tj. może zająć 1-1,5 godziny.

O co w tym wszystkim chodzi?

Zawodnicy otrzymują na starcie mapę z zaznaczonymi punktami. Celem zespołu jest odnalezienie tych punktów w terenie w ustalonym limicie czasu. Limit czasu jest tak dobrany, aby każdy zawodnik w tempie spacerowo-marszowym i nie gubiąc się zanadto dotarł na metę. Punkty Kontrolne w terenie to miejsca charakterystyczne np. szczyt górki, dołek, skrzyżowanie dróg leśnych. W miejscu charakterystycznym znajduje sie tzw. lampion z kodem, który zawodnicy nanoszą na swoją kartę startową za pomocą kredki umieszczonej z lampionem. Aby odnalezienie właściwych punktów stanowiło wyzwanie, w okolicy rozstawione są tzw. "punkty stowarzyszone". Za potwierdzenie punktów stowarzyszonych zawodnicy otrzymuję punkty karne. 

Na jednym z punktów jest ognisko, na którym zawodnicy mogą odpocząć, zjeść kiełbaskę i napić się gorącej herbaty. Na trasie Beskidzkiej ognisko jest jednocześnie metą - zawodnicy oddają tam swoje karty startowe i mogą zrelaksować się przy ognisku :) Na pozostałych trasach ognisko wyznacza mniej więcej połowę trasy - zawodnicy mogą się zatrzymać przy ognisku - zjeść kiełbasę i odpocząć - na czas przebywania zespołu na ognisku następuję "stopczas", ale tylko maksymalnie przez godzinę. 

Kategorie startowe

Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach w jednej z 4 kategorii:

  • Beskidzka - trasa zalecana dla osób, które wybierają się na imprezę po raz pierwszy, dla rodzin z dziećmi i osób początkujących (trasa wiedzie głównie drogami i ścieżkami leśnymi, długośc trasy ok. 15 km, zespoły 1-7 osobowe)
  • Tatrzańska - trasa zalecana dla osób mniej zaawansowanych oraz dla osób, które chcą spróbowac swoich sił nocą (długośc trasy ok. 20 km, zespoły 1-5 osobowe)
  • Alpejska - trasa zalecana dla osób średniozaawansowanych i zaawansowanych (długość trasy ok. 25km, zespoły 1-3 osobowe, mapa może być przkeształcona i niepełna, liczne punkty stowarzyszone, punkty
  • Himalajska - trasa dla wyjadaczy orienteeringu (długość ok. 30 km, zespoły 1-3 osobowe)

Zapisy i wpisowe

 Zapisy prowadzone są przez formularz internetowy do 22 listopada do godz. 23:59. Zapisy mogą zakończyć się wcześniej w przypadku wyczerpania się limitów miejsc na poszczególnych trasach.

Punkty karne

Za bezbłędnie pokonaną trasę w limice czasu zespół dostaje 0 punktów karnych.  Za każde "przewinienie" zawodnicy otrzymują odpowiednią ilość punktów karnych, np. 

  • 90 p.k. - brak potwierdzenia punktu kontrolnego
  • 25 p.k. - potwierdzenie punktu stowarzyszonego 
  • 10 p.k. - zmiana potwierdzenia 
  • 30 p.k. - pozostawienie wolnej kratki 
  • 1 p.k.  - za każdą minutę powyżej czasu podstawowego, a w limicie spóźnień
  • 10 p.k. - za każdą minutę powyżej limitu spóźnień

Szczegółowe zasady i punktację zawiera dokument "Zasady punktacji i współzawodnictwa na turystycznych imprezach na orientację PTTK"

Nagrody 

Zawody wygrywa zespół, który pokona trasę z najmniejszą ilością punktów karnych. Zwycięzkie drużyny otrzymają pamiątkowy dyplom oraz nagrody.  Wśród osób obecnych na zakończeniu rozlosujemy nagrody :) 

Przykładowe mapy:

Poprzednie edycje imprezy:

 

Tags: