1. Zarządzanie

Administratorzy posiadają uprawnienia dotyczące całej strony i mogą umieszczać, modyfikować, usuwać artykuły. Ustalają co znajduje się na głównej stronie.

1. Zarządzanie

Administratorzy posiadają uprawnienia dotyczące całej strony i mogą umieszczać, modyfikować, usuwać artykuły. Ustalają co znajduje się na głównej stronie.

 

2. Kontakt z administratorami

W celu komunikacji z administratorami należy używać adresu: strona [goryl] skpb.waw.pl
Cała korespondencja dotycząca strony powinna być kierowana na ten adres aby wszyscy byli świadomi zmian, jakie są wprowadzane.
W pilnych sytuacjach można się kontaktować mailowo lub telefonicznie z wybranymi osobami.

 

3. Publikacja artykułów

Każdy artykuł, który się znajdzie na stronie musi być zatwierdzony przez jedną z osób z uprawnieniami administracyjnymi (p. 1).

Artykuł musi spełnić następujące wymagania aby został zatwierdzony:

  • tematyka artykułu musi być zgodna z tematyka strony
  • dział artykułu musi być prawidłowo wybrany
  • artykuł musi wykorzystywać tylko i wyłącznie domyślną czcionkę
  • położenie belki musi być prawidłowo ustawione
  • zdjęcia, które znajdują się w artykule muszą się znajdować na serwerze SKPB Warszawa
  • jeśli artykuł ma pojawić się na głównej stronie to musi posiadać prawidłową zajawkę (p. 5)

Przed zatwierdzeniem artykułu osoba go publikująca jest zobowiązana do poprawienia niedociągnięć/błędów.

 

4. Kolejność artykułów na stronie głównej

Artykuły umieszczane na pierwszej stronie mają, ściśle ustaloną kolejność

  • z reguły, kolejność jest ustalona przez priorytety: wpierw z priorytetem p1, potem p2, potem p3, potem p4
  • priorytety dla różnych stron są opisane poniżej, najwyższy jest priorytet p1, najniższy p4
  • gdy jakieś wydarzenie zbliża się można na kilka dni przed nim ulokować artykuł wyżej
  • na górze strony umieszczamy imprezy, które mogą zainteresować stosunkowo największą grupę osób, a w okresach, kirdy nie ma imprez np. ciekawe relacje, czy inne nowe (!) materiały na stronie
  • należy zwrócić szczególną uwagę na pierwsze 3 pozycje na stronie głównej - one najbardziej się rzucają w oczy i powinny być zarezerwowane dla najważniejszych wydarzeń

Priorytet jest ustalany na postawie tematyki artykułu:
p1. Kurs przewodnicki (w okresie zapisów, czyli wrzesień-październik)
p2. Duże imprezy stałe Koła (Połoniny, Akcja Lato, Beskid Niski, Złaz Harskiego, GEZnO, Mikołajki)
p3. Imprezy Koła okazjonalne i cykliczne (slajdowiska, śpiewanki, trasy weekendowe, wycieczki autokarowe, relacje z wyjazdów)
p4. imprezy okazjonalne niekołowe (SKPŚ, koncerty itd.)
W przypadku dłuższej obecności artykułu P1/P2 na pierwszej pozycji najlepiej jest go zrobić w postaci graficznego bannera (jak kurs/Połoniny)

 

5. Zajawki na stronie głównej

Na stronie głównej przedstawione są początki (tzw. zajawki) najważniejszych artykułów, na które chcemy zwrócić uwagę czytelników.

Zajawka musi spełnić następujące wymagania:

  • zawiera krótki tekst, miejsce, datę i nazwę wydarzenia, którego dotyczy
  • jest napisana standardową czcionką, bez żadnych stylów
  • może zawierać maksymalnie jeden obrazek w formacie 188x133 pikseli (po lewej lub prawej). Zdjęcia muszą być poziome - wyjątkiem mogą być jedynie reklamy wydawnictw SKPB, bo okładki z natury są pionowe
  • tekst zajawki ma tyle linijek żeby mieścić się w wysokości obrazka (zakładając standardową czcionkę jest to: 6-7 linijek w edytorze artykułu) i ma jeden lub dwa akapity
  • tekst zajawki  jest justowany
  • w ustawieniach obrazka należy wybrać:
    1. [Appearance] -> Alignment = left/right (zależnie od położenia obrazka)
    2. [Appearance] -> Horizontal space = 10
    3. [Appearance] -> Class = caption (FIXME: sprawdzić)
    4. [Appearance] -> Dimensions -> szerokość = 188 (jeśli zdjęcie posiada inne wymiary to można je przeskalować)
  • przed elementem [czytaj dalej] (w edytorze objawia się czerwoną przerywaną poziomą kreską) nie należy umieszczać nowych wierszy

 

6. Kurs i slajdowiska

W przypadku modyfikacji jakichkolwiek tekstów dotyczących slajdowisk i kursu należy skonsultować to/poinformować osoby zajmujące się tymi działami (podanymi w p. 1).

 

7. Sytuacje sporne

W sytuacjach spornych ostateczną decyzję podejmuje osoba z zarządu odpowiedzialna za stronę WWW wskazana w p.1.